tirsdag 14. oktober 2008

Klaging på andre grunnet dårlig selvtilitt?


Har det blitt in og klage på andres kropper?

Jeg fikk en mail her om dagen av en gammel veninne som lurte på hvordan jeg greier og holde meg SÅÅÅÅ tynn.. SÅÅÅ tynn? Vettu hva? jeg syns ikke jeg er spesielt tynn. Jeg er en helt vanlig jente i mine egne øyne ihvertfall. Jeg er drittlei av kommentarer om at jeg burde legge på meg osv.. Jeg er faktisk ikke så sinnsykt høy,og min vekt står i stil til kroppen. Det syns ihvertfall jeg. Folk som er litt overvektige får stadig høre hvor ekle de er fordi de har et par kilo ekstra. Folk som er for tynne i andres øyne får høre at det er så sinnsykt stygt og være så tynn! Hva er det med folk? Hva får andre ut av og klage på andres kropp? Kan man ikke bare godta hverandre som den man er?
Hva så om man veier 5 kg mer eller mindre enn det man burde? Bør ikke andre godta oss som vi er,når vi selv gjør det?:)

Selvfølgelig syns jeg ikke at min kropp er perfekt. Jeg skulle gjerne vært høyere,hatt store pupper og hofter.Men sånn er det ikke. Jeg har slått meg til ro med at jeg er ganske lav,har små pupper ,former som en gutt og en rompe flat som en pannekake.

Jeg skjønner bare ikke hva andre jenter og gutter for den saksskyld får ut av og klage på andre! På vidregående fikk jeg stadig høre at jeg var smålubben av noen folk i klassen. Alt begynte som en spøk,men jeg tok det faktisk til meg. Jeg visste innerst inne at jeg var en normal jente. Alikevel begynte jeg og spise mye mindre fordi jeg ikke følte jeg var bra nok i andres øyne. Jeg begynte og studere meg selv i speilet. Magen jeg før syns var for tynn så brått ut som en fleskete hengemage,og lårene mine! HERREGUD de var jo feite,og ujevne..
Tenk over hva dere sier til andre folk,og ta en titt på dere selv før dere klager på andre folk!


Hva syns dere om folk som stadig kritiserer andre?
Har dere vært utsatt for noe sånt selv?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det er helt vilt hvordan folk kan klage på andre. Det er totalt unødvendig. Jeg har blitt mobbet pga kroppen min hele barne-ungdomsskolen. Til jeg startet på vgs. Det kan ødelegge liva til andre.

Unknown sa...

Det er farlig vetdu. Uff. Aah, tusen takk søta:)

Trine Elita sa...

Takk Tine :-) Hehe, ja det skal jeg gjøre!

Dette var utrolig bra skrevet. Enig med deg i mye her.. måtte smile litt når jeg leste det med "former som en gutt og rompe så flat som en pannekake" .-P hahaaa.. sånn er det mange som har det.. vi får bare være som vi er, folk får ikke gjort en dritt med det. og ikke med seg selv heller.. men ingen som skjønner at det er til null nytte å kritisere andre for noe de ikke kan noe for.

Line og baby❤ sa...

har vært borti dette selv jeg snuppa, og det er like irriterende å høre ditten og datten :/
Sa ja, vell journalistene hadde skrevet endel jeg ikke sa selv for å si det sånn :p

sandramarie sa...

Bra innlegg Tine. Folk er altfor flinke til å kritiserer andre. Noen skulle hatt seg en på kjeften for å si det sånn ;p