onsdag 15. oktober 2008

Total makeover!

I dag har kjæresten og jeg diskutert litt endringer med huset:-) Huset blei bygget i 1985 elns,og etter at svigerforeldrene mine døde har det ikke blitt gjort noe i huset.Men vi har nå store planer på gang:) Vi vil nå gjøre om huset til drømmehuset! Mange av dere vet kanskje ikke at huset ligger på en gård.Gården er ikke i drift,men den består av: to hus,et stabbur,stor garasje,verkset pluss låve hvor den slte traktoren står parkert:-) Det ene huset leier Jan,og i leiligheten i huset vi skal pusse opp bor fettern til typen,men vi skal kun konsentrere oss om det viktigste nå. Stedet vi selv bor på:)

Tidligere i år har vi beiset huset og byttet ut noe bekledning som hadde blitt dårlig.
Det som står på planen fremover nå er:

-Soverommet: Skal male det i en lys farge,mulig lage èn vegg med en mønstrete tapet,men det spørs på typen.. Ellers skal vi få oss en 32" på veggen så jeg har noe og gjøre de nettene Hans-Marius sover(a)
-Kjøkkenet: Innredningen skal rives og hives! Ut med det gamle og inn med et flunkende nytt Ikea kjøkken med smarte løsninger:) I og med at det for ikke lenge siden blei investert i nye hvitevarer i rustfritt stål skal neppe dette bygges inn.Men en kjøkkeninnredning i mørkt materiale,med sort steinbenk hadde vært stilig. Også har jeg mega lyst på kokeøy egentlig,men mulig vi dropper dette og heller kjøper nye møbler til spiseplassen for og spare litt plass:)
-Stua: Enten blir det ny tapet i en lys farge,eller så blir det mulig ferdigmalt panel.Gulvet blir enten slipt ned eller byttet ut med mørk laminat. Sofaen og tvbordet blir beholdt. Spisestuen etter Aase har jeg lyst til og beholde:) Den er så søøøt. Men hadde vært kult og pusse den ned,male den og trekke om stolputene:)
-Badene: Foreløbig litt usikkert her,men jeg prøver og mase meg til og få boblebad på det ene badet,selvom det er ekstremt praktisk med to dusjer:) Fliser på vegger og gulv.. Steamdusjen blir beholdt,mens den vanlige dusjen på det andre badet kanskje blir byttet ut med en hjørnedusj hvor man kan brette inn dørene for og spare plass:) Også har jeg mega lyst på sånn do man henger på veggen. Det er jo fresht;D
-Stabburet: Her er det egentlig jeg som står for all planlegging. Det må bare godkjennes;p Mihi. Jeg har utrolig lyst til og lage en sove plass for to personer oppe i 2.etasje. Veggene blir nok prydet med ferdigmalt panel. 1.etasje skal bli et spill/underholdningsrom. 42" flatskjerm,en fresh sofa,puffer,xbox,nintendo wii og et elskbart myk teppe kommer til og pryde denne delen:) Ellers må vi isolere og bytte ut alle plankene utvendig:)


Dette er bare noen forslag vi har tenkt på,så skal ikke se bort i fra at det blir endringer underveis;D
Dere sitter garantert nå og tenker: Hvordan i huleste skal dere få råd til dette? Svarte er enkelt: Vi sparer penger pluss at vi bruker litt av arvepengene! Vi vil jo ta vare på huset som er igjen etter Aase og Helge<3

Etterhvert som vi begynner på prosjektene våre kommer jeg til og ta før og etter bilder så dere kan se de store forandringene:)
Er dere glad i og pusse opp og stæsje opp hjemme hos dere?
Noen som har oppussingsplaner fremover ?:)






8 kommentarer:

Anonym sa...

å stesje opp rom er noe av det gøyeste synes jeg:)greit med forandringer innimellom:))

Anonym sa...

hilsen karolina2.blogg.no:)

TINE sa...

Karolina: Det er utrolig gøy:D mihi

aninegunstrøm sa...

Vet, standar gutter å le i slike situasjoner.
Ja, gjett om jeg er glad i innredning ect. Høres ut som bra planer for deg på den fronten ! :D

Anonym sa...

Synes du ikke? Hehe, men jeg er kjempe sjenert! :-p

Jeg liker å pusse opp hvis jeg har masse penger og bare kan velge og vrake. Ellers synes jeg det er et slit :)

veronika sa...

Jeg elsker å pusse opp. Alltid bra med litt forandringer ;D

Karoline sa...

det blir nok fint :)

For ikke så lenge siden flyttet jeg og kjæresten inn i en leilighet sammen, så har virkelig hatt et prosjekt med det. det er koseligt :)

Line og baby❤ sa...

Takk for det:) Blir deilig å komme bort fra sarpsborg litt..